Zabawy

Korzystaj z naszych inspiracji

Dzieci, które zaczynają przygodę z pływaniem to nie lada wyzwanie dla każdego trenera. Tak wiele zależy do tego, jaki będzie ich pierwszy kontakt z wodą. Czy polubią pływanie? A może nawet stanie się ono ich pasją? Zależy nam na osiągnięciu tego celu, dlatego razem z trenerami, którzy na co dzień pracują z dziećmi, przygotowaliśmy zestaw zabaw, które ułatwiają rozpoczęcie przygody z pływaniem. Zachęcamy do korzystania z naszych propozycji. Mamy nadzieję, że staną się inspiracją do tworzenia własnych zabaw. Zapraszamy do działania.

Turniej skoków „na bombę”

Przygotowanie:

Na kartkach papieru wypiszcie liczby od 1 do 10. Przygotujcie trzy takie zestawy dla sędziów. Potrzebne będą również trzy krzesełka. Jeśli macie trzech opiekunów, będą sędziami. Jeśli nie ma ich aż tylu, poproście pracowników basenu lub wybierzcie dodatkowych sędziów spośród siebie.

ZASADY:

  • Na sygnał opiekuna z krótkiego rozbiegu uczestnicy po kolei wykonują skok „na bombę”.
  • Sędziowie oceniają występ w skali od 1-10 poprzez podniesienie odpowiedniej kartki.
  • Opiekun sumuje punktację, na podstawie której wyłoniony zostanie zwycięzca konkursu.
  • Konkurs można urozmaicać poprzez stosowanie różnych kryteriów – największy plusk, najcichszy skok do wody, skok precyzyjny – do dmuchanego koła.
Uwagi: Należy zachować uwagę przy skokach z brzegu basenu. W miarę możliwości należy zawsze mieć rozłożoną suchą matę, aby zminimalizować ryzyko poślizgnięcia się zawodników.

Zapasy z krokodylem

Przygotowanie:

Zorganizujcie dmuchane krokodyle i napełnijcie je dobrze powietrzem. Na kartkach papieru wypiszcie liczby od 1-10 (przygotujcie trzy takie zestawy dla 3 sędziów). Wybierzcie skład sędziowski, jeśli nie macie 3 opiekunów. Każdy sędzia otrzymuje komplet kartek do sędziowania i stołek.

ZASADY:

  • Każdy zawodnik ma dwie próby po 30 sekund na wodne zapasy z dmuchanym krokodylem.
  • Punktowane jest atrakcyjność występu, chwyty, przewroty, obroty. 
  • Wygrywa ten zawodnik, który zdobył największą ilość punktów. Do rankingu bierzemy lepszy wynik.
  • Zawody można też zrobić w systemie eliminacyjnym – dwóch zawodników prezentuje się jednocześnie, a sędziowie wybierają, który z nich przechodzi dalej. Zawody są toczone tak długo, aż zostanie tylko jeden zawodnik – zwycięzca.

Sztafeta Delfina

Przygotowanie:

Do zabawy potrzebne będą nam dwa wolne tory w części płytkiej (możemy przedzielić basen linką) i dwie piłki dmuchane. Wszystkich uczestników dzielimy na dwa lub cztery zespoły tak, aby każdy zespół liczył kilka osób. 

ZASADY:

  • Zadaniem zespołów jest przeprowadzenie piłki od brzegu basenu do liny i z powrotem, używając do tego celu wyłącznie nosa. Wygrywa ten zespół, którego wszyscy zawodnicy jako pierwsi ukończą konkurencję.
  • Gdy piłka zostanie dotknięta ręką, zawodnik musi wrócić na pozycję startową.
  • Kolejny zawodnik może ruszyć do zabawy tylko wtedy, gdy piłka prowadzona przez poprzedniego zawodnika dotknie brzegu basenu.
Uwagi: Należy zachować szczególne bezpieczeństwo podczas zmiany zawodników. Kolejny zawodnik wskakuje do wody dopiero, gdy poprzedni zawodnik oddalił się na bezpieczną odległość od toru, na którym rozgrywa się sztafeta.

Wodne literowanie

Przygotowanie:

Wszyscy uczestnicy zabawy ustawiają się przy brzegu basenu. 

ZASADY:

  • Jedna, wybrana wcześniej osoba jest „prowadzącym”.
  • Prowadzący pokazuje różne ćwiczenia, które musi powtórzyć cała grupa.
  • Jeśli ktoś nie powtórzy ćwiczenia lub powtórzy je wyraźnie nieprawidłowo musi „literować”.
  • Literowanie to przypisanie do zawodnika kolejnej litery wcześniej wymyślonego słowa, np. RYBA.
  • Kto pierwszy „ułoży” wyraz ryba (popełni 4 błędy), odpada i wychodzi z basenu.
  • Po kilku-, kilkunastu ćwiczeniach zmieniamy prowadzącego.
  • Jedno ćwiczenie prowadzący może pokazywać tylko raz na całą jego turę.
Uwaga: Opiekun grupy powinien zwrócić uwagę, aby prezentowane ćwiczenia nie były zbyt trudne lub niebezpieczne. W przypadku zauważenia takiego ćwiczenia, powinno się przerwać gwizdkiem zabawę i poprosić o zmianę.

Znajdź butelkę

Przygotowanie:

Dwie butelki po napoju czyścimy z etykiet/nalepek i napełniamy wodą z basenu. Najlepiej, gdy nakrętka butelki jest przezroczysta, biała (ewentualnie w kolorze kafelek basenowych). Wszystkich uczestników dzielimy na dwa zespoły. 

ZASADY:

  • Obydwa zespoły stają na przeciwległych stronach basenu tyłem do siebie.
  • Na środku stoi prowadzący z dwoma butelkami, które wrzuca w pewnym momencie do wody.
  • Na dźwięk wyrzuconych butelek drużyny odwracają się i szukają w wodzie butelki. Ta drużyna, która znajdzie butelkę pierwsza – wygrywa.
  • Inna opcja gry to przygotowanie większej ilości butelek i łowienie ich przez zawodników na czas. Kto wyłowi w danym czasie (np. minuta) więcej butelek – ten wygrywa.
Uwaga: Należy szczególną pieczę zwrócić na nurkujących zawodników.

Ta strona wykorzystuje "cookies". Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z Polityką prywatności.

Ok, rozumiem.